پاورپوینت تجرد روح از نگاه وحی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تجرد روح از نگاه وحی دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تجرد روح از نگاه وحی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تجرد روح از نگاه وحی :

پاورپوینت تجرد روح از نگاه وحی

سوال: نظر وحی، دربارتجرّد روح چیست؟

جواب: آیات و روایات نیز یافته های عقل را در زمینمجرد بودن نفس انسان تأیید می کنند. برای نمونه به چند مورد اشاره می کنیم:

(سُبْحانَ الَّذِی خَلَقَ الاْزْواجَ کلَّها مِمّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ مِمّا لا یعْلَمُونَ)؛ (۱) منزه است کسی که تمام زوج ها را آفرید، از آنچه زمین می رویاند، و از خودشان و از آنچه نمی دانید.

این آیشریفه اجزای تشکیل دهندازواج را سه چیز معرفی می کند: روییدنی های زمینی، برخی از قسمت های خود ازواج (پدر و مادر برای فرزند) و اجزایی که برای ما معلوم نیست. جزء آخر از سنخ زمینی و جسمی نیست؛ لذا در مقابل آنها قرار گرفته است.

(فَإِذا سَوَّیتُهُ وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی فَقَعُوا لَهُ ساجِدِینَ) (۲)؛ هنگامی که کار آن را به پایان رساندم، و در او از روح خود (یک روح شایسته) دمیدم، همگی برای او سجده کنید.

این که خداوند «روح» را به خود انتساب داده است، بهترین گواه بر مبرّا بودن آن از مادیات و اجسام است. (۳) این آیه آفرینش انسان را طی دو مرحلمهم و اساسی بیان می کند: عبارت (سویته) که از تسویه، استوا و تساوی است مربوط به امور مادی و کمیات است و عبارت (نفخت فیه من روحی) مرحله ای دیگر را بیان می کند که با مرحلقبلی فرق جوهری دارد؛ زیرا از اختلاف لفظ دو فعل (سَوَّیتُ) و (نَفَخْتُ) و نیز ذکر صریح «رُوحِی» به دست می آید که روح، غیر از مواد پیشین است که در جریان تسویه به کار رفته اند.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند:

مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ. (۴)

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.