پاورپوینت ویژگی هیئت عزاداری در تراز آرمان‌های امام حسین (ع)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ویژگی هیئت عزاداری در تراز آرمان‌های امام حسین (ع) دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ویژگی هیئت عزاداری در تراز آرمان‌های امام حسین (ع)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ویژگی هیئت عزاداری در تراز آرمان‌های امام حسین (ع) :

با فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، حسینیه ها و تکیه ها و مجالس و منابر فراوانی در گوشه و کنار نقاط مختلف کشور برپا شده و مجالس عزاداری میزبان خیل عظیم مردمی است که خود را به این مجالس می رسانند تا در عزای امام حسین(ع) شرکت کنند.

بر این اساس، این محافل و مجالس باید برخوردار از ویژگی هایی باشند تا مخاطبان بهترین بهره را از آنها برده و معرفت و محبت مردم نسبت به اهل بیت(ع)، اهداف قیام عاشورا و آرمان های امام حسین(ع) افزایش یافته به نحوی که بتوان پیوندی میان این ارزش ها با زندگی روزمره برقرار کرد.

به عبارتی، این اهداف و آرمان ها نباید تنها محدود به ساعات حضور در مجالس عزاداری شده و افراد پس از پایان مراسم نیز دچار تغییر و تحولات روحی و فکری شده و بتوانند آن ارزش ها را به زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود گره بزنند.

اما ویژگی چنین محفل و مجلس عزاداری حسینی چیست؟ آیا صرف حضور مداح و خطیب و سینه زنی و گریه کردن می تواند چنین اهداف بزرگی را عملی سازد. این یادداشت بنا دارد با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب به هیئات مذهبی مشخصات و ویژگی های یک هیئت عزاداری در تراز اهداف امام حسین(ع) را تشریح کند.

اتصال مطلوب منطق و عاطفه

اولین عنصر و مؤلفه ای که می توان در این رابطه به آن اشاره کرد این است که هیئت مذهبی به معنای واقعی، میان «شور» و «شعور» حسینی ارتباط برقرار می کند. در واقع در این هیئت شور در مقابل شعور یا شعور در مقابل شور قرار نگرفته و رنگ نمی بازد بلکه در پیوند با هم، عاطفه و منطق عزاداران را تقویت می کنند.

رهبر معظم انقلاب نیز در این باره می فرمایند: ««اولاً اساس حرکت عمومی تشیع علاوه بر منطق قوی بر عواطف بود. از روز اول تا امروز در کنار عقل، عشق حضور جدی داشت؛ برای همین هم حرکت تشیع نابود نشد یعنی از بین نرفت والا باید صد مرتبه در امواج متلاطم سیاست های متعرض و عنان­ آلود نابود شده بود. منطق قوی است. یعنی صرف عواطف نیست، اما منطق تنها هم نیست. عواطف هم با آن درآمیخته است. این از آن جاهایی است که عقل و عشق با هم می ­سازد.» (//).

هیئت عزاداری به مثابه پایگاه اطلاع رسانی و بصیرت افزایی

ویژگی دیگر هیئت عزاداری مطلوب، غنای محتوای سخنرانی و معرفت افزایی مخاطبان است. در حقیقت هیئت مطلوب می توان به مثابه یک پایگاه اطلاع رسانی در جهت گسترش ارزش های قرآنی و آرمان های اهل بیت(ع) عمل کند و از همین جهت است که علما و بزرگان دین بر ارائه مطالب مستند، منطقی و به دور از واقعیت و خرافه تأکید دارند، زیرا اشکی که بر اساس داستان سرایی های بیهوده و بی محتوا جاری شود به عمق قلب نفوذ نمی کند و در نهایت به معرفتی نسبت به امام حسین(ع) و آرمان هایش نیز منجر نمی شود. به همین جهت رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت منبر در مجالس عزاداری می فرمایند: «گاهی روضه خوان ها روضه هایی می خواندند که معلوم بود غلط است، معلوم بود خلاف است، امّا می خواندند؛ برای اینکه حالا چهار نفر مستمع دلشان بسوزد و گریه کنند. مگر به هر قیمتی باید این کار را کرد؟ حادثه را بیان کنید؛ با هنرمندی بیان کنند تا مردم دلشان شیفته بشود و منقلب بشود، نه اینکه خلاف بگویند. حالاها هم می شنوم، منبری یا مداح سر منبر خطاب به امیرالمؤمنین (ع) می کند و می گوید آقا هرچه داری از امام حسین(ع) داری! شما فکرش را بکنید! این چه حرفی است و این چه مُهمل گویی است که کسی این جور درباره امیرالمؤمنین حرف بزند؟ امام حسین (ع) هرچه دارد از امیرالمؤمنین دارد، امام حسین (ع) هرچه دارد از پیغمبر دارد؛ چرا نمی فهمند این معانی و این مسائل را؟ آن وقت ادّعا هم دارند، هرچه هم به دهنشان بیاید می گویند؛ یعنی اینها را خیلی باید به نظر من بزرگ بشمُریم»(//).

به عبارتی منبر و سخنرانی، کلاس درسی برای افزایش بصیرت است نه صرفا فرصتی برای غلیان احساسات. در عین اینکه ریختن اشک و به اوج رسیدن احساسات در عزای امام حسین(ع) دارای ارزش است اما آگاهی و معرفتی که منجر به بروز این احساسات پاک می شود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

هیئت مذهبی مطلوب، سیاسی است نه سیاست

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.