پاورپوینت نماد غیرت، امید و جانفشانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت نماد غیرت، امید و جانفشانی دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت نماد غیرت، امید و جانفشانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت نماد غیرت، امید و جانفشانی :

شده‌اند نماد غیرت و امید و جانفشانی برای حفظ خانه و کاشانه. سیل هر چه در چنته داشته، رو کرده اما حریف همت بلندشان نشده. لشکر آب‌های خروشان و خشمگین هرچه سدّ از آهن و بتن پیش رویش دید، از سر راه برداشت اما در مقابل سدّی که جوانان غیور در «ملاشیه»، «حمیدیه» و «عین دو» و… با دستان خالی اما با عشق سر راهش ساختند، حیران ماند. راست می‌گویند که در خوزستان هنوز جنگ است. حالا این بار، جوانان دو سه نسل بعد از حماسه‌آفرینان سال‌های دفاع مقدس به مصاف سیل رفته و یک بار دیگر ثابت کرده‌اند که هیچ مهاجمی نمی‌تواند فکر گذر از سدّ محکم مردمی در این دیار همیشه سربلند را به مخیّله‌اش راه دهد.

حالا سه هفته است اهالی صبور و خستگی‌ناپذیر شهرها و روستاهای خوزستان همچنان درمقابل سیلی که دست‌بردار نیست، مقاومت می‌کنند و پشتشان گرم است به حمایت مردم و نیروهای امدادرسان و چشم‌انتظارند که وعده‌های مسئولان درباره جبران خسارت‌های ناشی از سیل به‌سرعت محقق شود. حجت‌الاسلام «عبدالزهرا فیاضی»، یکی از حلقه‌های وصل مردم و مسئولان در خوزستان که از همان روزهای اول پیگیر نیازها و درخواست‌های ساکنان مناطق سیل‌زده بوده، برایمان از متن و حاشیه این سیل می‌گوید.

همه ایران برای خوزستان

نمی‌شود از سیل خوزستان بگوییم و از سیل مهربانی که از همه‌جا به سمت قلب تپنده جنوبی ایران روانه شده، یاد نکنیم. مردم چهار گوشه کشور انگار فرصتی پیدا کرده‌باشند برای ادای دین به مدافعان حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس، خود یا کمک‌هایشان را به خوزستان رسانده‌اند. حاج آقا فیاضی قبل از هر چیز، از شهد شیرین این همدلی‌ها برایمان می‌گوید: «در قضیه سیل اخیر، با یک انسجام ملی روبه‌رو شدیم که قابل وصف نیست. هرکس هرچه داشت، در طبق اخلاص گذاشت و به سهم خود به یاری مردم سیل‌زده خوزستان آمد؛ از فردی که دلش برای غم دختربچه‌های سیل‌زده می‌تپید و فقط توانسته‌بود یک عروسک برای یکی از آن‌ها تهیه کند تا نوجوان کردستانی که به‌تنهایی خودش را به خوزستان رسانده‌بود و می‌گفت تا دیروزش در کنار جهادگران مشغول پاکسازی خانه‌های سیل‌زده لرستان بوده.»

این سیل، تقسیم‌بندی‌های ظاهری که معمولاً براساس آن درباره همدیگر قضاوت می‌کنیم را هم برهم‌زده: «گروهی با – دستگاه خودروی شاسی‌بلند و ظاهر و تیپ آنچنانی از اصفهان به یکی از مناطق سیل‌زده خوزستان آمده‌بودند که اگر آن‌ها را در جایی دیگر می‌دیدیم، فکرش را هم نمی‌کردیم اهل مشارکت در اینطور فعالیت‌ها باشند. اما آن‌ها کلی اقلام کمکی؛ از فرش گرفته تا مواد خوراکی و اقلام بهداشتی برای خانواده‌های سیل‌زده آورده‌بودند. خودشان هم تمام آن اقلام را تخلیه کردند و رفتند.»

حاضران در صحنه سیل‌های بهاری شاهدند که دغدغه کمک به هموطنان، حتی جایگاه و موقعیت شغلی و اجتماعی افراد را هم به چالش می‌کشد. حاج آقا در این باره می‌گوید: «به‌دلیل برخی اتفاقات ناخوشایند، متاسفانه بخشی از جامعه نگاه خوبی نسبت به پزشکان ندارند و معتقدند برخی پزشکان سرشان در لاک خودشان است و نسبت به امور جامعه توجهی ندارند. اما در همین مدت،‌ افرادی با صمیمیت پیش ما آمدند و ضمن اهدای کمک‌های نقدی بزرگ،‌ گفتند: من پزشک هستم و این تخصص را دارم. شما بگویید کجا بروم برای درمان سیل‌زدگان؟»

نگران آن طرف سیل‌بندها هستیم

از کار بزرگ جوانان غیرتمند در ایجاد سیل‌بندها که یاد می‌کنیم، حاج آقا فیاضی ضمن تمجید از حماسه‌ای که یک بار دیگر نام خوزستان را پرآوازه کرده، لازم می‌داند برای آمادگی در روزهای آینده برای بازسازی خانه‌ها، تصویری از پشت صحنه ماجرا پیش چشممان قرار دهد: «با وجود تمام تلاش‌های اهالی غیور مناطق سیل‌زده، مشکل و تهدید همچنان باقی است. با بالا آمدن آب کارون و اروند، تهدید سیلابی شدن مناطق، تقویت شده و همچنان باید به فکر مهار سیل بود. از آن طرف، نگران وضعیت خانه‌های آب‌گرفته‌ایم که مشکلشان با تخلیه گل‌ولای رفع نمی‌شود. بسیاری از این خانه‌ها تَرَک‌های بزرگ برداشته و بعضی دیگر،‌ نشست کرده است. این خانه‌ها دیگر قابل سکونت نیست و ورود به آن خطرناک است.»

حالا چادرهایی که کنار هم ردیف شده، سقف‌های موقتیِ خانوارهای سیل‌زده است: «کمپ‌های متعددی در شهرهای مختلف برای اسکان سیل‌زدگان ایجاد شده که بیشتر در پادگان‌ها، مدارس و مراکز آموزشی مستقر است. در روزهای اول در بعضی کمپ‌ها،‌ تصمیم اشتباهی گرفته‌شده‌بود و خانم‌ها و بچه‌ها را یک طرف و آقایان را در طرفی دیگر اسکان داده‌بودند. ما به این رفتار ناخوشایند اعتراض کردیم و خوشبختانه با کنار هم قرار گرفتن اعضای خانواده‌ها،‌ جبران مافات شد و خانواده‌ها به آرامش رسیدند. تاکید ما این بود که هرکجا مردم در صحنه هستند، خودشان مراقب‌اند و شرایط را مدیریت می‌کنند.»

در مقابل بیماری‌ها هم سد بسازیم

حاج آقا با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت محل‌های اسکان موقت اهالی مناطق سیل‌زده،‌ ادامه می‌دهد: «در هوای خوزستان که هرچه می‌گذرد به‌سوی گرما می‌رود، از مدتی بعد دیگر در این چادرها نمی‌توان زندگی کرد و باید تدبیر دیگری برای اسکان سیل‌زدگان اندیشید. اما تا آن زمان، اقدامات ضروری مانند ایجاد سرویس بهداشتی و حمام،‌ باید در دستور کار قرار بگیرد. اینجا افرادی هستند که ۲ هفته است استحمام نکرده‌اند!

در فضای کمپ‌ها، نگرانی درباره شیوع شپش و در مواردی، شیوع گال وجود دارد که همگی ناشی از ضعف بهداشت و پاکیزگی است. علاوه‌براین،‌ تهدید مرداب‌هایی را داریم که بعد از فرونشست آب به‌وجود خواهد آمد. این مناطق باید در اسرع وقت از سوی نهادهای مرتبط با امر بهداشت، ضدعفونی شود تا منشأ شیوع بیماری‌ها نباشد.»

اگر قایق‌های سبک نیاید،‌ امدادرسانی فلج می‌شود

«با تمام کاستی‌های موجود، اما وضعیت ساکنان کمپ‌ها نسبت به آن‌هایی که در بیابان‌ها، تپه‌ها و ماسه‌زارها هستند، به مراتب بهتر است. ما افرادی داریم که به‌دلیل مراقبت از احشامشان، ناچار بوده‌اند در تپه‌ها بمانند. حالا رسیدگی به آن‌ها سخت‌تر و کمرنگ‌تر است چون کمک‌رسانی‌ها در فضای شهرها متمرکز شده است. این مشکل،‌ درباره اهالی روستاهای محاصره‌شده در آب هم وجود دارد.»

حاج آقا فیاضی با قدردانی از همکاری نیروی دریایی سپاه که قایق‌هایشان را به میدان آورده‌اند، از یک نگرانی بالقوه پرده برمی‌دارد: «تنها راه دسترسی به روستاهای محصور در آب و رساندن غذا و اقلام کمکی به اهالی این روستاها،‌ استفاده از قایق‌های موتوری است. اما بعد از این که ارتفاع آب پای

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.