پاورپوینت ارکان مشارکت مردم در اقتصاد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ارکان مشارکت مردم در اقتصاد دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ارکان مشارکت مردم در اقتصاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ارکان مشارکت مردم در اقتصاد :

تغییر قطب نمای درآمدهای کلان کشور از درآمدهای نفتی به اقتصاد «مردمی» و «مولد»، راهبردی است که نقطه مقابل آن به دلیل سیاست ‌های غیر بومی و لیبرال شکل‌ گرفته ولی درعین‌حال، تحقق این هدف بلند، امروز به یک ضرورت غیر قابل اجتناب مبدل شده است. کنکاش و تحقیق درباره رکود اقتصاد نیز نشان می ‌دهد که عدم مهیا سازی مشارکت عمومی در این بخش، انگیزه ورود مردم به حوزه تولید را بسیار کاهش داده است؛ لذا این امر یک مطالبه عمومی به شمار می‌ آید. این در حالی است که مدعیان غرب‌ گرای پویایی اقتصاد کشور، نسخه ‌های فراوانی برای رونق ایران اسلامی پیچیده ‌اند ولی به دلیل مغایرت ماهوی این شیوه‌ ها با ماهیت انقلاب اسلامی، هیچ‌ کدام از آنها با اقبال مواجه نشد، به‌ اندازه سیاست ‌های «اقتصاد مقاومتی» با واقعیت ‌های کشورمان تطابق نداشته و به مسئله لزوم همیاری و شرکت دادن مردم در امر اقتصاد توجه نکرده است. بنابراین، مشارکت مردم از دو وجه برخوردار است. نخست، فراهم کردن بسترهای لازم برای ترغیب جامعه جهت مشارکت در صنعت و کشاورزی و دوم، اهتمام خود مردم برای سرمایه ‌گذاری در تولید و حمایت متعصبانه از محصولات وطنی که ابتدا به تشریح بخش دوم می ‌پردازیم.

۱. مردم نباید انتظار داشته باشند که در شرایط تحریمی و در حالی‌که برخی به‌جای بالا زدن آستین و بستن کمر همت به دنبال مذاکره هستند، همه کالاهای داخلی هم ‌ردیف و همسان تولیدات خارجی باشند. البته که ما در برخی از صنایع، پیشروتر و مترقی‌ت ر از غرب و کشورهای صاحب فن هستیم که برخی از آن‌ها در حوزه فناوری‌ های بسیار پیشرفته است ولی نمی ‌توان و نباید تمام محصولات شرکت ‌های ایرانی را با تولیدات کمپانی ‌هایی مقایسه کرد که عمر برخی از آن‌ها به چند قرن می ‌رسد. این سخن به معنای کم انگاری و کوچک شمردن گام‌ های بلند برخی واحدها و شرکت ‌های داخلی به سمت تولیدات بسیار مرغوب و با کیفیت نیست، بلکه به مفهوم سنجیدن منطقی و معقول تفاوت ‌ها و آگاهی بخشی به مردم است. خب، وقتی شرایط این‌گونه است، جامعه باید بداند که حمایت از کالای ایرانی در دراز مدت به نفع خود آن‌هاست، چرا که اقتصاد رونق می ‌گیرد و معیشت رو به بهبود می ‌رود. درحالی‌که خرید کالای خارجی همچون سمّ مهلک، اقتصاد کشور را نابود می ‌کند، فقر و بیکاری را افزایش داده و وابستگی اقتصادی را به کشور تحمیل می ‌کند. بنابراین، یکی از بهترین راهکارهای موجود، تعصب ۱۰۰ درصدی به حمایت از تولیدات داخلی – هر چند کم کیفیت- است که از رهگذر همیاری و عرق ملی حاصل می ‌شود. از طرفی، طبقاتی از جامعه هستند که دست از کالای با کیفیت خارجی به هر قیمتی که باشد برنمی ‌دارند و حتی اگر با گذشت زمان، آن کالای خاص، کیفیت خود را از دست بدهد، آن‌قدر درگیر برند و مارک هستند که بازهم حاضر نیستند کالای با کیفیت ایرانی را انتخاب کنند. ژست مدرنیته هم به خود می‌ گیرند ولی نمی ‌دانند که آن کالای مرغوب خارجی، در ابتدا بی‌ کیفیت و حتی نامرغوب بوده ولی با حمایت مردم آن کشور به این سطح از مقبولیت رسیده است.

مسئله دیگر به همت تولید کنندگان داخلی و عزم آن‌ها برای تولید کالاهای با کیفیت باز می ‌گردد، چراکه در رغبت مردم برای خرید محصولات ایرانی نقش کلیدی دارد. اینکه تولید کننده ‌ای در عین حفظ کیفیت محصولات خود، به سود حداقلی قناعت کند، جویای احوال و مشکلات کارگرانش باشد، در نوع خود بزرگ ‌تری

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.