پاورپوینت آموزش قرآن کریم در مدارس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت آموزش قرآن کریم در مدارس دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت آموزش قرآن کریم در مدارس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت آموزش قرآن کریم در مدارس :

بدون شک زندگی انسان متأثر از تعلیم و تربیت دینی است و این تعلیم و تربیت دینی، نگرش ها، علایق و عادات او را متحول کرده و سبب سازندگی شخصیت می شود. به همین منظور از پایین ترین سطح ورود به مدرسه یعنی از دوران ابتدایی، آموزش قرآن در مدارس ابتدایی شروع می شود. درسی که چند ساعتی از برنامه درسی دانش آموزان را در هفته به خود اختصاص می دهد اما به باور افراد و گواه آنچه در جامعه دیده می شود، وضعیت آموزش قرآن مطلوب نیست. دکتر رضا نباتی، کارشناس برنامه درسی قرآن دفتر تألیف کتب درسی و از مؤلفان کتاب های درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم موفقیت در تدریس این درس توضیحاتی دارد که در زیر می خوانید:

مهم ترین مشکل آموزش قرآن مدارس در شیوه اجرا

موفقیت یا عدم موفقیت در یک درس تا حدود زیادی تابع سیستم آموزشی به علاوه وضعیت سایر دروس است. یقیناً افت تحصیلی کلی نظام تعلیم و تربیت بر آموزش قرآن نیز اثرگذار خواهد بود. دیگر اینکه کتاب درسی بخش بسیار جزئی از یک سیستم آموزشی است. اینکه ضعف یادگیری قرآن در مدارس را به دلیل ضعف کتاب های درسی بدانیم، قطعاً یک برداشت غلط و نیز بی توجهی به وضعیت یا مغالطه و سرپوش گذاشتن بر تخلفات و اشتباهات از سوی عده ای است. ضمن اینکه اثبات چنین ادعایی نیاز به پژوهش های علمی معتبر دارد.

او اضافه می کند: کتاب های درسی در صورت تغییر و در بهترین شرایط هم، تنها بین تا درصد با کتاب های کنونی تفاوت خواهند داشت. زیرا بر اساس اسناد تحولی و راهنمای درسی مصوب، در آن کتاب ها هم قواعد، پیام قرآنی، سوره ها و…تفاوت چندانی با وضعیت فعلی نخواهد داشت. از همه مهم تر شیوه اجراست. وقتی معلمی آموزش کافی ندیده، حرفه ای نشده و روی آن سرمایه گذاری نشده است و از همه مهم تر معلمی که دغدغه معیشت دارد، نمی تواند در حوزه تربیت و آموزش اثربخش باشد.

تعلیم قرآن در مدارس

حدود هزار آموزگاری که در هر پایه تحصیلی در مدارس کشور به تدریس مشغول هستند، از امکانات اولیه تدریس محروم هستند. به علاوه سایر عوامل مؤثر در برنامه درسی و آموزشی قرآن نیز مورد غفلت قرار گرفته اند. مانند اینکه مدیر مدرسه که مسئولیت نظارت و پشتیبانی از برنامه درسی قرآن را بر عهده دارد، توجیه نشده و خانواده ها هم تکلیف خود را با برنامه درسی فرزندانشان نمی دانند. سال های زیادی است که برای هزار آموزگاری که در دوره ابتدایی سه زنگ در هفته تدریس قرآن دارند، آموزشی برگزار نشده است. یعنی بیش از جلسه در سال برای هر دانش آموز بدون امکانات اولیه از قبیل لوحه آموزشی، لوحه روخوانی (نگاره های خواندن)، کتاب راهنمای تدریس و…برگزار شده است. دیگر اینکه از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی صدها میلیارد تومان اعتبار برای آموزش عمومی قرآن تخصیص می یابد، ولی حتی یک ریال آن هم در جهت ارتقای توانایی معلمان و تجهیز مدارس به امکانات اولیه هزینه نمی شود. حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش مأموریت ذاتی خود را فراموش کرده است. به جای آموزش عمومی قرآن به همه دانش آموزان از طریق نخبه گزینی و با تبلیغ و هیاهو به دنبال مشروعیت اقدامات انجام شده است. قرار بود مرکز توسعه آموزش عمومی قرآن تشکیل شود، اما فقط اعتبارات آن برای اهداف خاص مصادره شد. از این رو تأسیس شورا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.