پاورپوینت جایگاه عقاید و مفاهیم دینی در بحران ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت جایگاه عقاید و مفاهیم دینی در بحران ها دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت جایگاه عقاید و مفاهیم دینی در بحران ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت جایگاه عقاید و مفاهیم دینی در بحران ها :

امروزه برخی به بهانه بحرانی که جهان به خاطر ویروس کرونا با آن درگیر شده است فرصت را مناسب دیده اند تا برخی از مفاهیم دینی از قبیل دعا و توسل و زیارت را زیر سوال ببرند.

عده ای بسته شدن حرم های معصومین را دلیل باطل بودن زیارت و توسل قلمداد کرده اند و عده ای در چنین بحران هایی اعتقاد به خداوند و یا دعا را زیر سوال می برند و می گویند پس خدا کجاست؟ و دعا و استمداد از خداوند در چنین شرایطی جایش کجاست؟

عده ای دیگر همان دعوای قدیمی علم و دین را پیش می کشند و می گویند مفاهیم دینی با آن چه علوم در چنین شرایطی تجویز می کند باهم ناسازگارند.

در پاسخ باید گفت که علوم بر دو قسم است علوم تجربی و علوم عقلی

دین هر دو مبنای تجربه و عقل را قبول دارد .چه علومی که بر اساس تجربه شکل گرفته اند و چه علومی که برخاسته از عقل هستند اگر سیر درست خود را پیش رفته باشند از نظر دین مورد قبولند و قابل استناد.

بنابراین کسانی که سخن از تضاد علم و دین می زنند اگر مبنای تجربه را قبول دارند مواردی همچون توسل و شفا و دعا نیز بر اساس وهم شکل نگرفته بلکه بخشی از آن ها هم بر اساس تجربه شکل گرفته است یعنی در طول سالها عده ای از این طریق جواب گرفته اند. پس اگر تجربه را قبول دارند این هم نوعی تجربه است . اما اگر خرد و عقل را قبول دارند باز هم عقل و خرد این مفاهیم دینی را تایید می کند.

در مورد بسته شدن اماکن زیارتی و دینی، برخی می خواهند طوری وانمود کنند که قشر دیندار جامعه ما عقیده اش این است که این اماکن شفا می دهد. ولی حالا در اثر شیوع بیماری بطلان این عقیده ثایت شده است در حالی که عقیده ما چنین نیست. هیچ گاه کسی ادعا نکرده که مکان های زیارتی همچون حرم اهل بیت، به خودی خود شفا دهنده است تا اینکه گفته شود کرونا بی خاصیت بودن این اماکن را ثابت کرده است. بلکه بسته شدن حرم برای جلوگیری از تجمعات است که منجر به شیوع بیشتر ویروس می شود. ضمن اینکه توسل به خود حرم نیست به صاحب حرم است و همان تجربه ای که مدعیان اصالت تجربه قبولش دارند ثابت کرده که افراد متعددی از راه توسل به مطلوبشان رسیده اند

اما برخی می گویند که خداوند در چنین شرایطی دستش بسته است و خدا اصلا کجای این ماجراست تا ما با دعا کردن ، از خدا استمداد کنیم برای روشن شدنتا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.