پاورپوینت جایگاه منافق


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت جایگاه منافق دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت جایگاه منافق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت جایگاه منافق :

منافقین چه جایگاهی دارند؟

نکته اول:

طبق آیه سوره نساء، منافقان در پایین ترین نقطه و در قعرِ جهنم (دَرَک اَسفَل) قرار دارند: «إِنَّ الْمُنافِقینَ فِی الدَّرْک الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ» (منافقان در فروترین درجات دوزخ اند).

طبق آیات قرآن، نفاق از کفر شدیدتر است و منافقان دورترین مخلوقان از خدا هستند.

نکته دوم:

پس از آن که منافقان با تخلّف صریح از شرکت در میدان جهاد پرده ها را دریدند و کارشان بر ملا شد، خداوند به پیامبرش دستور می دهد « و لا تصلّ علی احد منهم مات ابداً و لا تقم علی قبره انّهم کفروا بالله و رسوله و ماتوا و هم فاسقون»؛ ای محمّد بر هیچ یک از آنها که بمیرد نماز نخوان و بر کنار قبرش (برای دعا و طلب آمرزش) نایست، چرا که آنها به خدا و رسولش کافر شدند و در حالی که فاسق بودند از دنیا رفتند. «توبه، ۸۴» این آیه نهی می کند رسول خدا صلّی الله علیه و آله را از این که نماز میت بخواند برای کسی که منافق بوده باشد و از این که کنار قبر منافقی بایستد.

کسی که به خاطر احاطه و استیلای کفر در دلش فاقد ایمان به خدا گشته دیگر راهی به سوی نجات ندارد، و نیز برمی آید استغفار جهت منافقین و هم چنین نماز خواندن بر جنازه های ایشان و ایستادن کنار قبور ایشان و طلب مغفرت کردن لغو و بی نتیجه است. در این آیه اشاره است به این که رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم بر جنازه مؤمنین نماز می خوانده و در کنار قبور ایشان می ایستاده و طلب مغفرت و دعا می کرده است.

نکته سوم:

در کتاب های فقهی، از نحوه نمازخواندن بر جنازه منافق بحث شده است. [۱] البته فقیهان در خصوص اصل خواندن یا نخواندن نماز میت برای منافق اختلاف نظر دارند. [۲] به فتوای فقیهان، نماز میت منافق، بر خلاف نماز میت مؤمن، چهار تکبیر دارد. (یکی کمتر از نماز میت مؤمن). [۳] برخی از فقها گفته اند واجب است برضد میت (منافق) دعا یا میت لعن شود. [۴]صف

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.