پاورپوینت مهارت های تقویت حافظه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مهارت های تقویت حافظه دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مهارت های تقویت حافظه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مهارت های تقویت حافظه :

حافظه، پدیده ای بسیار پیچیده است که رابطه انسان را با گذشته برقرار می کند.

به زبان ساده حافظه عبارت است از: پدیده ای برای حفظ خاطرات حال و یادآوری گذشته. تاکنون دانشمندان و محققان بی شماری درباره این پدیده شگفت انگیز مطالعه کرده اند؛ اما هنوز ناشناخته های بسیاری در این زمینه وجود دارد. حال این سؤال پیش می آید که آیا می توان حافظه را تقویت و ترمیم کرد؟ پاسخ مثبت است! در حقیقت راه های بسیاری برای رسیدن به این هدف تجربه و آزمایش شده است که در این جا به گوشه ای از این شیوه ها می پردازیم.

۱- یادآوری چیزهایی که مورد علاقه است.

۲- از قدرت تصویر ذهنی خود بیشتر استفاده کنید. متخصصان فن حافظه می گویند: هرچه به تصویر درآید به سادگی به خاطر سپرده می شود.

۳- هر قدر یک چیز قابل فهم تر و روشن تر باشد حفظ آن راحت تر است و برعکس، هرقدر مبهم تر باشد حفظ آن سخت است. باید مفاهیم مبهم و مشکل را به اجزای ساده و قابل فهم تبدیل نمود.

۴- اطلاعات خود را به یکدیگر پیوند بزنید.

۵- هر از چند گاهی اطلاعات خود را در ذهن مرور کنید.

۶- خوب بخوانید و خوب درک کنید.

۷- توجه و دقت اختصاصی و انحصاری به یک موضوع داشته باشید.

۸- از حواس مختلف استفاده کنید. لمس کردن، نگاه کردن، بلند خواندن و استفاده از قلم و کاغذ.

۹- باید از میزان تعلقات و گرفتاری های خودساخته کم نمود تا حافظه تقویت شود؛ زیرا تعقّل با تعلّق هرگز یک جا جمع نمی شودند. کسی که جذب و اسیر مادیات شود، آرام آرام حافظه خود را از دست می دهد.

۱۰- کم بخورید و گاه روزه بگیرید.[۱]

۱۱- مسواک بزنید و استنشاق کنید (شستشوی بینی).[۲]

۱۲- برخی از خوردنی ها به تقویت حافظه کمک می کنند مانند: مویز[۳]، کندر[۴]، عسل[۵]، انار[۶]، سرکه[۷]، سیب، به، بادام، پسته، پیاز، سیر، خرما و همچنین غذاهایی که فسفر دارند، مانند لبنیات، حبوبات، سبزیجات و ماهی.

۱۳- هرچه می توانید قرآن حفظ کنید، به ویژه خواندن آیه الکرسی.[۸] جابر بن حیان از امام صادق علیه السلام پرسید: چرا بعضی از مردم حافظه شان ضعیف است؟ حضرت فرمود: آنچه فراموشی می آورد، به کار نینداختن نیروی حافظه است و سپس فرمود: نیروی حافظه مانند سایر نیروهای بدن انسان است؛ اگر بخواهد توانمند باشد، باید به کار گرفته شود.[۹]

۱۴- خود را بیش از حد خسته نکنید. خستگی جسمی باعث خستگی روحی و اختلال در حافظه می شود. به

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.