پاورپوینت قوت حلال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت قوت حلال دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قوت حلال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت قوت حلال :

در دنیا فاصله غذای حلال و حرام بسیار کم است اما بی تردید آن دو در آخرت فاصله ای به اندازه فاصله بهشت و جهنم دارند. رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید:

«یا اباذَرْ لا یکونُ الرَّجُلُ مِنَ الْمُتَّقینَ حَتّی یحاسِبَ نَفْسَهُ اشَدُّ مِنْ مُحاسَبَهِ الشَّریک شَریکهُ، فَیعْلَمَ مِنْ اینَ مَطْعَمَهُ وَمِنْ اینَ مَشْرَبَهُ وَمِنْ اینَ مَلْبَسَهُ، امِنْ حِلٍّ ذلک امْ مِنْ حَرامٍ، یا اباذَرُ مَنْ لَمْ یبالِ مِنْ اینَ اکتَسَبَ الْمالَ، لَمْ یبْالِ اللَّهُ مِنْ اینَ ادْخَلَهُ النَّارَ»[۱]

ای ابوذر، انسان جز گروه متقین نیست مگر اینکه خودش را برتر از محاسبه شریکش، محاسبه نماید، و بداند طعام و شراب و لباس وی از کجاست؟ از حلال است یا حرام؟

ای ابوذر کسی که باک ندارد که از کجا مال را کسب نموده است، خداوند باکی ندارد که از کجا وارد جهنمش کند.

ونیز آن حضرت فرموده اند:

«مَنْ اکلَ الْحَلالَ قامَ عَلی رَأْسِهِ مَلَک یسْتَغْفِرُ لَهُ حَتَّی یفْرُغَ مِنْ اکلِهِ»[۲]

کسی که غذای حلال استفاده کند، فرشته ای مأمور می شود تا اینکه او از خوردن فارغ می شود برایش استفغار کند.

حضرت امیر علیه السلام نیز می فرمایند:

«مالی ارَ النَّاسَ اذا قَرُبَ الَیهِمُ الطَّعامُ لَیلًا تَکلَّفُوا انارَهَ الْمَصابیحَ لِیبْصِرُوا ما یدْخُلُونَ فی بُطُونِهِمْ، وَلا یهْتَمُونَ بِغِذاءِ النَّفْسِ بِانْ ینیرُوا مَصابیحَ الْبابِهِمْ بِالْعِلْمِ لِیسْلَمُوا مِنْ لَواحِقِ الْجَهالَهِ وَالذُّنُوبِ فی اعْتِقاداتِهِمْ وَاعْمالِهِمْ»[۳]

چه شده است، مردم را می نگرم وقتی غذائی در شب نزد آنها می آورند، زحمت استفاده از نور و روشن کردن آتش به خود می دهند تا بدانند چه وارد شکمشان می شود ولی در غذای روان خود همت ندارند که چراغ عقل را با شعله علم روشن نمایند تا بلکه از تبعات غذای بد که نادانی و عصیان در اعتقادات و اعمالشان می باشد، سالم بمانند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.