پاورپوینت آمار در صنایع


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت آمار در صنایع دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت آمار در صنایع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت آمار در صنایع

اسلاید ۳: در تعریف مدرن، علم آمار عبارت از «گردآوری، توصیف، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌های کمی و کیفی» است. روش‌هاری آماری، مخصوصا هنگامی که تغییر‌پذیری در اندازه‌ها یا داده‌ها مشاهده می‌شود(در پدیده‌های طبیعی و موجود در زندگی بشر) مفید بوده و به کار گرفته می‌شوند. شاید بتوان مهمترین وجه تمایز آمار و ریاضیات را در این نکته دانست که در ریاضیات، یک عدد(به عنوان مثال ۱۰۰) تنها یک عدد است که می‌توان با آن محاسبات ریاضی انجام داد، اما در آمار این عدد هویت می‌یابد؛ به این مفهوم که ۱۰۰ در جایی عددی بزرگ و مهم است، ولی همین عدد در جایی دیگر مقداری ناچیز به شمار می‌رود. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که در علم ریاضی صحبت از قطعیت است( اینکه همواره دو به علاوه دو برابر چهار می‌شود) اما در علم آمار بحث بر سر عدم قطعیت‌هاست، یعنی در علم آمار، دو به علاوه دو لزوما برابر چهار نیست و در این علم آن را با درصدی از اطمینان، برابر چهار می‌دانند.

اسلاید ۴: در تعریف مدرن، چهار مرحله زیر در علم آمار بیان می‌شود:۱ – گردآوری داده‌ها۲ – توصیف داده‌ها۳ – تحلیل داده‌ها۴ – تفسیر داده‌هاشاید بتوان مرحله پنجمی را نیز برای این علم در نظر گرفت. این مرحله می‌تواند به عنوان سازماندهی داده‌ها بیان شود.

اسلاید ۵: چه زمانی از آمار استفاده می‌شود؟* به منظور توصیف داده‌ها به شکلی محدود و خلاصه: روش‌های آماری در کلاسه‌بندی، گروه‌بندی و جدول‌بندی کردن داده‌های خام اولیه به منظور پردازش‌ها یا جدول‌بندی‌های بیشتر به‌کار می‌روند.* به منظور سادگی در بیان داده‌های حجیم و پیچیده: برای رسیدن به این منظور داده‌ها به صورت جداول، نمودارها، گراف‌ها و… نمایش داده می‌شوند و یا با استفاده از شاخص‌های تمرکز و پراکندگی بیان می‌گردند.* برای مقایسه دو یا چند مجموعه از داده‌ها: جداول، اندازه میانگین و پراکندگی‌ها در مقایسه‌ مجموعه‌های مختلفی از داده‌ها به‌کار می‌روند.* به منظور تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی: از آمارها می‌توان برای تصمیم‌گیری و شکل دادن سیاست‌های کاری بهره گرفت. به عنوان مثال بر اساس آمارها می‌توانند برای پیش‌بینی تقاضای بازار به‌کار گرفته شوند.* برای اندازه‌گیری شدت و اندازه پدیده‌ها: امکان شمارش جمعیت یک کشور و رشد آن، رشد صنعتی، کشاورزی، سطح تحصیلات و… با استفاده از آمار به‌دست می‌آید.

اسلاید ۶: مثال هایی که در ادامه ارائه میشود نشان دهنده مواردی نوعی هستند که در آنها فرایند کسب آگاهی در بررسی یک پدیده شامل گرد آوری و تجزیه و تحلیل داده هاست و این خود مستلزم استفاده از روشهای آماری است

اسلاید ۷: تحقیقات اجتماعی-اقتصادی:در بسیاری از قلمروهای جامعه شناسی،اقتصاد،علوم سیاسی ،مطالعاتی در زمینه های مربوط به رفاه اقتصادی گروههای قومی گوناگون هزینه های مصرف کنندگان در سطوح مختلف درآمد و نظرات گوناگون در هنگام وضع یک قانون و زمینه هایی نظیر این ها انجام میگیرد.این مطالعات نوعا بر مبنای داده هایی انجام میگیرند که از راه مصاحبه یا تماس با نمونه ای از افراد به دست می آیند،که این نمونه به وسیله روشهای آماری از کل جامعه ای که قلمرو مطالعه را تشکیل میدهند انتخاب میشوند.سپس این داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند و تغییراتی از موضوع مورد نظر به عمل می آید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.