پاورپوینت تاریخ آموزش در اسلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تاریخ آموزش در اسلام دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تاریخ آموزش در اسلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تاریخ آموزش در اسلام :

تاریخ آموزش در اسلام، نوشته احمد شلبى است. تحقیق جامعى است در تاریخ آموزش و پرورش در اسلام، با نگرشى ویژه به مصر، از آغاز تا پایان حکومت ایوبیان مصر(۶۴۸ ق/۱۲۵۰م)، ترجمه محمدحسین ساکت. که البته این ترجمه از روی متن عربی آن صورت گرفته است.

اصل این اثر، پایان‌نامه دکتراى نگارنده با عنوان

History of Islam education، است و خود نویسنده آن را به عربى و با نام«تاریخ التربیه الاسلامیه»، ترجمه کرده است.

کتاب را درآمد، پنج فصل و دو پیوست است. در فصل یکم، سخن از جایگاه‌هاى آموزشى است. نگارنده مراکز آموزشى را به پیش از بناى مدرسه در ۴۵۹ هجرى و پس از آن بخش کرده است. پیش از ۴۵۹ هجرى دو گونه مکتب وجود داشته است یکى ویژ خواندن و نوشتن و دیگرى براى آموزش قرآن و مسائل ابتدایى. گون اول پیشین غیراسلامى دارد و نخستین نهاد آموزشى اسلام است. برخى، دوگانگى مکتب را باور ندارند؛ نگارنده دیدگاه آنان را نقد کرده است. جاى برگذارى گون نخست، بیشتر در خانه آموزگاران مکتب بوده است.

گونه دوم، در آغاز اسلام پا نگرفت و بنابر شواهد تاریخى، مى‌توان آغاز آنها را پایان سده نخست و آغاز سده دوم هجرى دانست. دربار جاى برپایى این مکتبها، گرچه سفارش شده است که در مسجد نباشد؛ مدتها در مسجد و گاه در کنار مسجد بوده است.

نگارنده، کاخ‌ها، کتابفروشی‌ها، خانه‌ هاى دانشمندان، تالار هاى ادبى، بیابان و مسجد را نیز از مراکز آموزشى خوانده و هریک را اندکى شرح داده است.

در بخش دوم از فصل اول، به مدرسه پرداخته و پرسیده است: چرا آموزش از مسجدها به مدرسه‌ها رفت‌؟چه فرقى میان مدرسه و مسجد بود؟چرا مدرسه‌ها بیشتر به دانش هاى دینى مى‌پرداختند؟پس از پاسخ این پرسشها به برپایى مدرسه‌ها در جهان اسلام اشارت کرده است و از مدرسه‌ هاى نظام الملک، نور الدین زنگى، مدرسه‌هایى که ایوبیان ساختند و مدرسه نوریه کبرى یاد کرده و اندکى به شرح این مدرسه پرداخته است.

فصل دوم. کتابخانه‌ها: کتابخانه در فرهنگ اسلامى، چیزى فراتر از کتابخانه بوده و یکى از نهاد هاى آموزشى هم به‌شمار مى‌رفته است؛ این است که در فصل جداگانه از آن یاد مى‌شود تا از رهگذر آن به ارزش معنوى کتاب و کتابخانه،

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.