پاورپوینت ابوالفضل محمد بن طاهر مقدسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ابوالفضل محمد بن طاهر مقدسی دارای ۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ابوالفضل محمد بن طاهر مقدسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ابوالفضل محمد بن طاهر مقدسی :

ابن قیسرانی، محمد بن طاهر

نام
ابن قیسرانی، محمد بن طاهر

نام‌های دیگر

اب‍ن ال‍ق‍ی‍س‍ران‍ی‌، م‍ح‍م‍د ب‍ن طاه‍ر

اب‍ن ال‍ق‍ی‍س‍ران‍ی ال‍ش‍ی‍ب‍ان‍ی‌، اب‍وال‍ف‍ض‍ل م‍ح‍م‍د ب‍ن طاه‍ر

اب‍ن طاه‍ر م‍ق‍دس‍ی

م‍ق‍دس‍ی‌، م‍ح‍م‍د ب‍ن طاه‍ر

نام پدر

طاهر

متولد

۴۴۸

محل تولد

قدس

رحلت

۵۰۷ ق

اساتید

ابوالفتح نصر بن ابراهیم نابلسى

ابوعثمان بن وَرقاء

ابومحمد صریفینى

برخی آثار

صفوه التصوف

کتاب معرفه الألقاب

الإلماع إلی معرفه أصول الروایه و تقیید السماع

کد مؤلف

AUTHORCODE04560AUTHORCODE

ابن قیسرانى، ابوالفضل محمد بن طاهر بن على بن احمد مقدسى(۴۴۸ – ۵۰۷ق)، محدث و نویسنده متصوف بوده است. شهرت او به ابن قیسرانى به لحاظ نسبت اوست به قیساریه، شهرکى در شام، بر ساحل بحر روم.

برخى از مؤلفان به شهرت او نسبت «شیبانى» را نیز افزوده‌اند.

ولادت

وى در قدس زاده شد و از خردسالى در زادگاهش به استماع حدیث پرداخت. در ۴۶۷ق، به بغداد رفت و پس از چندى به بیت‌المقدس بازگشت، سپس به شهرهاى مختلف شام، مصر، حجاز، عراق و ایران سفر کرد. نیز مى‌دانیم که در ۴۷۱ق، در دمشق بوده است.

مسافرت

قراینى چند حاکى از آن است که آمدن وى به ایران در بین سال‌هاى ۴۷۱ – ۴۸۱ بوده است؛ چنان‌که از یک سخن خواجه عبدالله انصارى که در آن به ابن قیسرانى اشاره دارد، جوان بودن او در این هنگام تأیید مى‌شود. به‌هرصورت وى در ۴۸۱ق، در رى بوده و در همین سال در آن شهر فرزندش، ابوزرعه طاهر، زاده شده است. گویا ابن قیسرانى مدتى در رى مانده؛ زیرا فرزندش را در همان جا برای تحصیل به استاد سپرده است. سپس وى به همدان رفته و در آنجا اقامت گزیده است. او در اوان ۶۰ سالگى پس از بازگشت از سفر حج در بغداد درگذشت.

ابن قیسرانى که به قول سیوطى به بیشتر از ۴۰ شهر در جهان اسلام سفر کرده، بسیارى از محدثان را دیده و از آنان حدیث شنیده است. در زادگاهش از ابوالفتح نصر بن ابراهیم نابلسى و ابوعثمان بن وَرقاء، در بغداد از ابومحمد صریفینى و دیگران، در مصر از ابواسحاق حبّال، در دمشق از ابوالقاسم بن ابى‌العلاء فقیه و در حلب از حسن بن مکى شیزرى استماع کرده است.

گرچه شخصیت علمى ابن قیسرانى کم‌وبیش مورد ستایش مؤلفان قرار گرفته، اما گاه به لحاظ گرایش به اذواق و مواجید صوفیانه و گاه به لحاظ میزان ضبط در نقل حدیث مورد انتقاد قرار گرفته و نیز به وى نسبت «لحن» داده شده است.

ابن عساکر نیز او را کثیرالوهم دانسته و ابن حجر هیتمى به نقل از ابن ناصر سَلاّمی‌آور

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.